BEC BLOG

| PAGE-SELECT | NEXT

≫ EDIT

11th Annual Autism Conference(3日目)

最終日3日目の今日は

Observational Learning and Children With Autism: Clinical Applications Across the Age Span
 BRIDGET A. TAYLOR (Alpine Learning Group)

Developing Early Social Skills in Children With Autism: Training Parents and Professionals to Implement Social Skills Protocols
 REBECCA P. F. MACDONALD (New England Center for Children)

Training Parents to Implement Treatments for Pediatric Feeding Disorders
 CATHLEEN C. PIAZZA (Munroe-Meyer Institute, University of Nebraska Medical Center)

A Review of Best Practice Strategies on the Kennedy Krieger Institute's Neurobehavioral Unit: Selected Projects AImed at Improving Direct Care Performance
 LYNN G. BOWMAN (Kennedy Krieger Institute and Johns Hopkins University School of Medicine), Samantha Hardesty (Kennedy Krieger Institute)

を聴講しました。

無事今回も終了!

来年12回大会はフロリダ州マイアミで開催されます!

ABAI主催の5月のカンファレンスは欠席して
パリで開催される国際大会(11月)には出席予定です。

| 学会 | 14:19 | comments(-) | trackbacks(-) | TOP↑

≫ EDIT

11th Annual Autism Conference(2日目)

2日目の今日は

午前中
Teaching Complex Language and Cognition to Individuals With Autism
 Ruth Anne Rehfeldt (Southern Illinois University)

Assessing and Training Derived Relational Responding in Children With Autism
 IAN T. STEWART (National University of Ireland, Galway)

Key Social Reinforcers for Social and Verbal Development
 R. DOUGLAS GREER (Columbia University Teachers College and Graduate School of Arts and Sciences)

Moving Beyond Skinner's Basic Verbal Operants to Promote the Emergence of Advanced Knowledge in Persons With Autism Using Relational Frame Theory
 MARK R. DIXON (Southern Illinois University)

Recent Research on Teaching Executive Function Skills to Children With Autism
 JONATHAN J. TARBOX (FirstSteps for Kids), Lisa J. Stoddard (FirstSteps for Kids, Inc.)

Evidence for Neural Circuitry Dysfunction in Autism Spectrum Disorders
 SOPHIA A. COLAMARINO (John and Maria Goldman Foundation; Stanford University School of Medicine)

午後
The Concept of Automatic Reinforcement: Implications for Assessment and Intervention
 TIMOTHY R. VOLLMER (University of Florida)

Improving the Efficacy and Practicality of Functional Communication Training
 BRIAN D. GREER (Munroe-Meyer Institute, University of Nebraska Medical Center)

Sex Education for Individuals Diagnosed With Autism Spectrum Disorders: What to Do, What to Avoid
 BOBBY NEWMAN (Room to Grow)

を聴講しました。

一番面白かったのは最後の
「自閉症のある人たちへの性教育」

「性教育」ができる専門家も
アメリカでは決まっているようです!

日本は法律的縛りはないため
色々な人ができると思います。

| 学会 | 17:12 | comments(-) | trackbacks(-) | TOP↑

≫ EDIT

11th Annual Autism Conference(1日目)

https://www.abainternational.org/events/autism-2017.aspx

11th Annual Autism Conference
@Sheraton Puerto Rico Hotel & Casino
San Juan, Puerto Rico

Theme: Behavioral Assessment and Intervention Across the Lifespan in Autism: Translating Research Into Best Practices

今日から始まりました!
1日目の今日はワークショップx2とポスター発表

| 学会 | 20:35 | comments(-) | trackbacks(-) | TOP↑

≫ EDIT

第54回日本特殊教育学会年次大会(3日目)

最終日はポスター発表をBECから一つ

書字に困難のある小学校1年生女児に対する指導
ビデオモデリングと自己評価を用いた指導の効果の比較


永冨 大舗(BEC 行動・教育コンサルティング、筑波大学人間総合科学研究)
上村 裕章(BEC 行動・教育コンサルティング)

年に1回以上はどこかしらの学会で
論文投稿や研究をしていきます。

| 学会 | 21:33 | comments(-) | trackbacks(-) | TOP↑

≫ EDIT

第54回日本特殊教育学会年次大会(2日目)

準備委員会企画シンポジウム

「自閉症スペクトラム児のコミュニケーション支援
―集団学習において仲間と関わり合い、ともに育つために―」

学校現場にもっと行動分析家が入って
「分析」した上で「行動介入」をしていく必要性がある
と言われていました。

学校現場にもっと行動分析が浸透してくれたらいいな。

いつかその日はきっとくることでしょう。

この内容に関しては一部の講演会等で
お話をしていきます。

| 学会 | 20:52 | comments(-) | trackbacks(-) | TOP↑

| PAGE-SELECT | NEXT